Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

5/14/2016

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy Złodziej Pioruna, Rick Riordan - Recenzja

Wiecie co, wcale nie chciałem być herosem półkrwi. Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodzącym do szkoły, grającym w koszykówkę i jeżdżącym na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję sie walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu przeżyć. Przedstawiam wam opowieść o tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeus to naprawdę spory problem.

Nareszcie przeczytałem książkę, którą czytało pewnie 99% społeczeństwa, które czyta książki. Już od kilku jak nie tygodni polowałem na tą serię i wreszcie ją dorwałem. Zakupiłem wszystkie części i trochę się obawiałem, że mogą mi się nie spodobać - ale byłem głupcem. Po opisie książki już bardzo łatwo można się domyślić, że jest to książka o mitologii, którą swoją drogą kocham i jest to kolejna rzecz, dla której musiałem kupić tą książkę. Bohaterowie. Hmm to chyba jedyny mankament tej powieści, ponieważ mimo młodego wieku chwilami zachowywali się za bardzo dojrzale. W każdym rozdziale dzieje się coś co na pewno zapamiętamy na długo. Tak jak wspomniałem książka jest oparta na mitologii greckiej, a więc spotykamy się tutaj z Bogami greckimi i innymi mitologicznymi stworzeniami.Podczas czytania tej lektury możemy dowiedzieć się naprawdę wielu rzeczy na temat mitologii. Jeżeli nie lubisz czytać książek to gwarantuje Ci, że po przeczytaniu  tej książki pokochasz czytanie. Książka dla każdego. Oczywiście bardziej przy czytaniu tej książki będzie bawić się młodszy czytelnik co nie zmienia faktu, że starsze grono czytelników też może wciągnąć się w tą lekturę i pokochać ten świat. Jestem zdania, że w 100% książka jest godna postawienia jej obok Harry'ego Pottera czy innych wspaniałych książek. Kto wie może po przeczytaniu całej serii skradnie moje serducho bardziej niż Harry ? 


Ocena - 9/10
Autor - Rick Riordan
Ilość stron - 358
Rok wydania - 2016*
Wydawnictwo - Galeria Książki

*podałem rok wydania tej nowszej wersji okładkowej ponieważ to właśnie ją posiadam.

37 komentarzy :

  1. Sobie myślę, nowa część przygód Percy'ego? A tu po prostu nowa okładka :D
    Super książka i strasznie fajnie ją wspominam :D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałyśmy styczności z tą książką. Zapowiada się ciekawie :D Rewelacyjny post! Pozdrawiamy http://agssymi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O ja cie ! Mega okładka *.* Ja osobiście dopiero będę chciala sobie kupić Percy'ego ale już go kocham <3 Też prowadzę bloga o ksiązkach i pisze recenzje ;) jeśli masz trochę czasu to Zapraszam do mnie ENJOY ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko! Percy jest na mojej liście TBR. Zwłaszcza pragnę mieć te nowe wydanie, gdzie okładki tak cudownie się razem łączą <3

    Pozdrawiam i zapraszam!
    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę książkę! Jestem w niej zakochana po uszy. W niej i oczywiście w Percy'm i jego przyjaciołach! Polecam każdemu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki i na pewno skuszę się na tą bo zapowiada się ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham Percy'ego <3 a jeszcze bardziej Leosia z tej drugiej serii <3 ciekawa recenzja, gdybym już nie czytała, pewnie bym się skusiła;)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja ciągle jeszcze nie czytałam, ani nie oglądałam, czuję się jakby miała ona kolidować z "Harrym Potterem" i "Władcą Pierścieni", ale w moim sercu jest dużo miejsca, więc pewnie dołączę do listy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam już tę książkę ^^ Jest genialna, nic dodać nic ująć xD
    https://paczajom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Gustuje w innych typach książek, ale najważniejsze że tobie się podoba:))
    http://internetsisters.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam tej książki ale z chęcią do niej zerkne jeśli znajdę ja w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna zapowiedz książki w wolnej chwili może do niej zerknę :) evelciobelove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczerze mówiąc nie czytam tego typu książek, ale po Twojej recenzji rozważam kupno... Bardzo mnie zainteresowała.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiedziałam, że ci się spodoba ;) Chociaż noekoniecznie czytało ją 99% społeczeństwa czytelników, bo mimo wszystko Rick Riordan jest mało znany w Polsce (nad czym bardzo ubolewam) :(
    Nie zapomnij o nominacji ;)
    http://zanimdorosne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale robi się coraz bardziej popularniejszy ! :D
      Oczywiście nie zapomniałem :) Jutro zabieram się za trzecią część :)

      Usuń
  15. Czytałam całą serię, również pozostałe książki R. Riordana nawiązujące do innych mitologii. Tak się cieszę, że teraz wziął się za nordycką <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam jeszcze tej książki a brzmi naprawdę ciekawie i muszę ją kupić :D
    Super recenzja :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny, przejrzysty szablon! :) Recenzja - rzetelna i konkretna, lubię takie. Fajnie, że udało Ci się przeczytać książkę którą czyta aż tyle ludzi. Zachęciłeś mnie to przeczytania jej, chociaż w takich nie gustuję.
    aleksandramakota.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Więc należę to tego 1% bo nie czytałam tej książki, ale zapowiada się ciekawie więc poszukam tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie czytałam tej książki, chociaż czytam sporo. Zaintrygowałeś mnie nią! Poza tym, bardzo mi się podoba desing tego bloga, tak minimalistycznie i przejrzyście.
    http://subiektywny-obiektywizm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. jejku ta nowa okładka jest po prostu cudowna! :D Bardzo dobra recenzja. Krótko, zwięźle i na temat - tak właśnie lubię ;)


    http://rose-mary-rozkminia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. To jedna z moich ulubionych serii 😍 Gdy przeczytałam pierwszą stronę i dowiedziałam się ile bohaterowie mają lat, trochę się zniechęciłam. A potem... przeczytałam wszystkie książki, w których chociaż na chwilę pojawił się Percy ❤

    OdpowiedzUsuń

Cześć!
Bardzo dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu! Byłbym bardzo szczęśliwy gdybyś pozostawił po sobie jakiś ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeżeli spodobał Ci się mój blog!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka