Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

1/29/2019

Podniebna Pieśń // Abi Elphinstone


Porywająca, pełna magicznych przygód powieść, rozbrzmiewająca wśród dzikiej przyrody w mroźnej krainie Erkenwald. Gdzie wieloryby prześlizgują się między górami lodowymi, wilki polują w tundrze, a niedźwiedzie polarne wędrują po lodowcach. Trudno jednak dostrzec w Erkenwaldzie ludzi: ukrywają się, aby nie zostać więźniami okrutnej Królowej Lodu. Królowa skrywa sekret, który ma jej zapewnić nieśmiertelność: musi przed upływem roku pochłonąć głosy wszystkich mieszkańców Erkenwaldu. Eska i Flint mają niewiele czasu, aby namówić zwaśnione plemiona do wspólnej walki, odnaleźć mityczny róg należący do jednego z Bogów Nieba i wymyślić sposób, jak zagrać na rogu… z gwiazd.


-lubimy czytać.

Parę dni temu otrzymałem propozycję zrecenzowania książki od wydawnictwa Wilga pod tytułem "Podniebna Pieśń". Przeczytałem opis, zobaczyłem, kto objął patronatem tę lekturę i stwierdziłem, że muszę ją przeczytać! Na początku pomyślałem, "a co jeśli mi się nie spodoba?", ale właśnie po to czyta się książki! Aby wyrobić sobie własną opinię na temat danego tytułu i przede wszystkim odpocząć, zrelaksować się. 

Najpierw napiszę parę zdań o wydaniu (trochę niestandardowo, bo zazwyczaj, kiedy pisałem recenzję książki, wspominałem o tym na końcu). Jestem niesamowicie szczęśliwy, że wydawnictwo Wilga postanowiło zachować oryginalną okładkę, ponieważ jest ona przepiękna! Te szczegóły, kolory, wszystko cudownie ze sobą współgra. Ciężko nie zwrócić na niej uwagi. A w środku? Na każdej stronie widoczne są kuleczki, które jak zgaduję, mają imitować płatki śniegu. Pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem, ale naprawdę bardzo mi się on podoba! Niestety nie mam zrobionego zdjęcia, ale jeśli chcecie zobaczyć, jak to wygląda, to zawsze możecie zakupić swój własny egzemplarz! Myślę, że nie pożałujecie, ale o tym pomówimy za chwilę. Do tego w środku książki znajduje się mapka, która jest wydrukowana na skrzydełku! Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. To ogromne ułatwienie, bo nie trzeba co chwilę przerzucać stronicami. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię spojrzeć, w którym miejscu znajdują się bohaterowie lub gdzie zmierzają. Ogromny plus za wydanie! Chyba za bardzo się rozgadałem o samym wyglądzie książki, ale to nie same plusy, jakie ona posiada!

Zawsze lubiłem lektury pełne dialogów. Kiedy przyszło mi przeczytać "W pustyni i w puszczy", książkę z ogromną ilością opisów, nie dokończyłem jej, bo nie mogłem przez nią przebrnąć. Zdradzę Wam w sekrecie, że teraz trochę tego żałuję, ale to temat na inny post. "Podniebna pieśń" również jest pełna opisów, ale to jeden z największych plusów tej pozycji. Naprawdę! Dzięki nim kraina, jaką jest Erkenwald, niesamowicie mnie zaintrygowała. Stała się dla mnie naprawdę bardzo ciekawym miejscem. Opisy zwierząt, przyrody, postaci bardzo mi się spodobały! Wydaje mi się, że dzięki "Podniebnej pieśni" nie będę już więcej przerażony, jeśli w lekturze, którą aktualnie czytam, znajdę małą ilość dialogów.

Powieść Abi Elphinstone napisana jest bardzo lekkim i przyjemnym językiem, przez co czyta się ją naprawdę szybko. Czcionka jest przyjemna dla oka, a sama historia jest na tyle wciągająca, że tej pozycji nie da się nie przeczytać w parę wieczorów. Przypomina mi ona trochę twórczość Ricka Riordana, ponieważ ciągle się w niej coś dzieje, od pierwszych stron jesteśmy wrzuceni w pędzącą akcję, po zakończeniu jednego rozdziału, od razu musiałem przeczytać kolejny, co naprawdę mi się podobało!

O bohaterach wspomnę krótko, ponieważ trochę się już rozpisałem, a nie chcę Wam odebrać radości z czytania. Oczywiście w moich recenzjach nie ma spoilerów, ale myślę, że mnie rozumiecie. Bardzo polubiłem główne, jak i poboczne postacie. Zostały dobrze wykreowane. Niestety nie mogę tego powiedzieć o Królowej Lodu, która jest głównym czarnym charakterem. Nad nią autorka zdecydowanie pracowała najmniej i rezultaty są widoczne, a szkoda, bo miałem dosyć duże oczekiwania co do tej postaci.

Nigdy nie przepadałem za narzucaniem granic wiekowych i teraz też tego nie zrobię. Nie będę wytykać palcami, że Ty, Ty i Ty możecie przeczytać tę książkę, a reszta osób nie. Myślę jednak, że po prostu warto Was ostrzec, ponieważ "Podniebna Pieśń" to lektura z gatunku dla młodzieży i jest to naprawdę bardzo odczuwalne. Czy to źle? Dla mnie nie, bo właśnie czegoś takiego teraz szukałem. Czegoś, przy czym mogłem spędzić trzy przyjemne wieczory, zrelaksować się, przestać myśleć o tych wszystkich mniejszych czy większych problemach, które mam ja, jak i pewnie my wszyscy. I myślę, że osobom w moim wieku, książka ta może się spodobać. Sam uwielbiam czytać klasyki, ale czasami jest taki moment, że chce sięgnąć po coś lżejszego i tutaj z pomocą przychodzi "Podniebna Pieśń". Dlatego, jeżeli nie gustuje się w tak zwanych młodzieżówkach, ale chce się przeczytać tę lekturę, warto podejść do niej z przymrużeniem oka, a gwarantuje, że Wam się spodoba! 


Za książkę dziękuję wydawnictwu Wilga!

★★★★★★★☆☆☆

14 komentarzy :

  1. Okładka jest faktycznie przepiękna i nie wiem, czy sama nie sięgnę po tę książkę, tak mnie zaciekawiłeś. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię fantastykę. Opis nawet ciekawy, jeśli postacie są dobrze wykreowane, to myślę, że warto dodać ją do mojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy opis książki. Osobiście nie czytam takich książek. Ale może się przekonam..

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tego typu tematykę, muszę koniecznie ja przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten tekst, bo nie zdradza treści książki, jak to robią często inni blogerzy :( dzięki temu zachęcasz ludzi, żeby sięgnęli po daną pozycję, ja bym zdecydowała się przeczytać ;) Brawo!
    Pozdrawiam cieplutko, KINGA na Wieszaku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, bardzo dziękuję za komentarz! Jest mi niesamowicie miło!

      Usuń
  6. Rozbawiła mnie ta wstawka o: "o co jeśli mi się nie spodoba", bo właśnie nigdy nie wiesz, dopóki nie przeczytasz. Ja teraz czytam książką, której nigdy bym się nie spodziewała, że po nią sięgnę. Ale szczerze? Jestem nią zachwycona!

    Co do twojej - okładka jest faktycznie piękna i dla samej okładki bym się skusiła :D Nie wiem, czy nie mam jej gdzieś na swojej liście :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka rzeczywiście piękna, ale kompletnie nie moje klimaty😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Od czasu do czasu lubię przeczytać młodzieżówkę, więc będę miała na uwadze. ;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć!
Bardzo dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu! Byłbym bardzo szczęśliwy gdybyś pozostawił po sobie jakiś ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeżeli spodobał Ci się mój blog!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka