Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

8/24/2017

Jedno z największych zaskoczeń czytelniczych tego roku / Okrucieństwo / Scott Bergstrom



Gwen Bloom mieszka tylko z ojcem, pracującym w Biurze Bezpieczeństwa Dyplomatycznego. Często podróżuje z nim po świecie, dzięki czemu mówi pięcioma językami i potrafi przetrwać z najbardziej niezbędnym bagażem. Poza tym jest niezłą gimnastyczką i uczy się w nowojorskiej szkole dla dzieci bogaczy i dyplomatów. Jej życie wywraca się do góry nogami, kiedy ojciec znika bez śladu podczas misji w Europie. A córka dowiaduje się, że był agentem CIA.
Oficjalne poszukiwania kończą się fiaskiem. Dziewczyna nie przyjmuje tego do wiadomości i postanawia, że sama odnajdzie ojca. Zmienia tożsamość i rozpoczyna własną krucjatę. Staje się twardą młodą kobietą, wymierzającą sprawiedliwość. Tropy prowadzą ją do paryskich slumsów, nocnych klubów Berlina i wreszcie do siedziby mafijnej rodziny w Pradze. Gwendolyn wie, że aby przeżyć, musi być równie okrutna i bezwzględna jak gangsterzy, na których poluje.


-lubimy czytać.



Naprawdę nie wiem dlaczego tak późno zabrałem się za tę książkę, bo paczkę z nią utrzymałem ponad miesiąc temu. Powiem wam, że nawet zacząłem ją czytać jeszcze w lipcu, ale odłożyłem. Nawet nie wiem czemu, pewnie przyszła do mnie jakaś inna pozycja. Jednak stwierdziłem, że książka od wydawnictwa to jednak książka od wydawnictwa i wypadałoby ją zrecenzować jak najszybciej. No i przepadłem..

"Okrucieństwo" (tak jak napisałem w tytule), to jedno z największych zaskoczeń czytelniczych tego roku. Ta pozycja ma tak wiele plusów, że sam nie wiem od czego zacząć, a więc może tym razem na pierwszy ogień pójdą minusy, a dokładniej to minus? Mowa o tych pierwszych stronach. Jakoś za bardzo się nie wciągnąłem. Myślałem, że to będzie kolejna schematyczna lektura, o której zapomnę po dwóch tygodniach, no ale oczywiście się pomyliłem. Kiedyś narzekałem na silne, kobiece postacie w książkach. Gwen Bloom również taka jest, ale ją przynajmniej polubiłem. Mimo młodego wieku, postanawia uratować swojego ojca, który był agentem CIA i zniknął podczas jednej z misji. 


Bardzo spodobał mi się wątek podróży w tym czytadle. Główna bohaterka podróżuje przez; Francję, Niemcy i Czechy. Jak pewnie wiecie Francję troszeczkę znielubiłem, ponieważ w tym roku przeczytałem już wiele książek, gdzie akacja powieści działa się właśnie w tym kraju, ale w tym przypadku tak nie było! Przez tę książkę po prostu się płynie. Jest tak bardzo klimatyczna, a jak pewnie wiecie (znowu) to jest to dla mnie najważniejsza "rzecz" jaka powinna znaleźć się w dobrej lekturze.

Niektórzy recenzenci mają tak, że o pozycjach które im się nie spodobały mogą pisać godzinami, wytykając błędy, które w nich występują, a o tych które im się bardzo spodobały potrafią napisać parę zdań. Jestem właśnie takim typem, co pewnie zdążyliście już zauważyć. Jeśli szukacie jakiegoś dobrego kryminału jak najbardziej polecam wam "Okrucieństwo". Myślę, że ta książka bardziej przypadnie do gustu osobom, które czytają różne gatunki literatury, a nie tylko kryminały, ale zawsze warto spróbować i posiadać zdanie na dany temat. "Okrucieństwo" to na pewno jedna z najlepszych pozycji tego roku.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Bukowy Las!

★★★★★★★★

28 komentarzy :

  1. Jestem ciekawa tej książki, także zauważyłam, że akcja na prawdę wielu książek odgrywa się we Francji :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcająca recenzja no i moje klimaty. Na pewno sięgnę po tę książkę :)
    Pozdrawiam, maobmaze

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem pewna co do tego, czy odnalazłabym się w tej książce. Niby wydaje sie ciekawa, ale wydarzenia do mnie nie przemawiają. Ale plusem jest silna postać kobiety.
    Pozdrawiam// ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Postaram się sięgnąć po tę książkę, a tak poza tym świetnie napisana recenzja!
    Pozdrawiam,
    Justforthedream11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo, jak ja tu dawno nie byłam! Sama nie wiem czemu, ale nadrabiam już zaległości!
    Kurczę, zachęciłeś mnie do przeczytania tej książki, a ostatnio mam wielką ochotę na kryminały, więc myślę, że jest to pozycja obowiązkowa dla mnie!

    Buziaki ♥ No i zapraszam na nową recenzję (i założyłam fanpage bloga na facebooku!!! do którego polubienia również zapraszam, wszystko tutaj:
    https://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie wróciłem od Ciebie :D Cieszę się, że Cię zachęciłem do przeczytania! <3

      Usuń
  6. Książka zapowiada się super! Nie czytam często takich książek, ale ta może mi się spodobać, więc może niedługo ją kupię :)
    Pozdrawiam,
    https://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że książka przypadła Ci do gustu :)
    To raczej nie moje klimaty, ale myślę, że kiedyś sięgnę "nigdy nie mów nigdy"
    Pozdrawiam i posyłam buziaki :**
    https://ksiazki-wiktorii2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wpis. Na pewno sięgnę po tę książkę bo wydaje sie ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno sięgnę! Kocham czytać takie książki, już sam tytuł mnie zaciekawił 😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako wierna fanka kryminałów, chętnie sięgnę po tę książkę :D
    Często tak bywa, że pierwsze strony nie wciągają, a wraz z rozwojem akcji coraz bardziej nam się podoba książka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro ta książka okazała się dla Ciebie tak wielkim zaskoczeniem, to ja czuję się jak najbardziej zachęcona. Te kilka zdań, które napisałeś skutecznie zachęciły mnie do bliższego zapoznania się z tą pozycją. Ponadto cenię sobie motyw podróży zawarty w fabule. Szykuję się kilka przyjemnych godzin spędzonych z lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fabuła książki przyciąga uwagę, ale wątpię bym kiedyś wziął się za nią, jakoś czytać książek nie lubię ale sama recenzja jest super i będę przychodził tu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię kryminały, myślę, że by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Akurat jestem w trakcie tej książki i również bardzo mi się podoba ta pozycja. Zobaczymy jak będzie dalej, gdyż na razie jestem w połowie.

    Pozdrawiam serdecznie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć!
Bardzo dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu! Byłbym bardzo szczęśliwy gdybyś pozostawił po sobie jakiś ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeżeli spodobał Ci się mój blog!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka