Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

8/16/2017

Przedpremierowo / Życie Pszczół / Maurice Maeterlinck


Z pszczołami ma się sprawa podobnie jak z wieloma rzeczami tego świata. Dostrzegamy różne fakty, śledzimy obyczaje, powiadamy: robią to a to, pracują w ten a ten sposób, królowa tak przychodzi na świat, robotnice są dziewicami, rój następuje w tym a tym czasie. Wydaje nam się, że poznaliśmy wszystko, i nie pytamy o więcej. Widzimy, jak śpieszą z kwiatu na kwiat, obserwujemy rozgwar i ruch ula a egzystencję tę uważamy za bardzo prostą, wyznaczając jej granice od instynktownego szukania karmy do również instynktownego rozmnażania się. Ale gdy tylko zbliżymy się do przedmiotu naszych badań, by sobie zeń zdać sprawę, uderza nas niezwłocznie niesłychana złożoność najnaturalniejszych zjawisk i stajemy wobec zagadki inteligencji, woli, przeznaczenia, celu, środków czy przyczyn. I obezwładnia nas ta niepoznawalna organizacja najdrobniejszego przejawu życia.


-lubimy czytać.

W czerwcu przeczytałem książkę "Inteligencja Kwiatów", która naprawdę mi się spodobała. Z ciekawości wszedłem na profil autora tej powieści, który znajduje się na lubimy czytać i okazało się, że za niedługo pojawi się jego kolejna książka. Na początku sierpnia dostałem paczkę od wydawnictwa z "Życiem Pszczół", czyli kolejną pozycję, którą napisał Maurice Maeterlinck. Od razu wziąłem się za czytanie i po prostu przepadłem. 

Uwielbiam styl pisania tego autora. Jego książki nie są powieściami fabularnymi, a esejami przyrodniczymi, ale czyta się je naprawdę szybko, (a przynajmniej te, które mam już za sobą). Poznajemy życie pszczół "od kuchni". Przez te ponad czterysta stron możemy dowiedzieć się jak wygląda normalny rok tych uroczych stworzonek. Nie trzeba interesować się tym tematem, żeby sięgnąć po tę pozycję. 


Nie byłym sobą, gdybym nie wspomniał o wydaniu tej książki. Naprawdę brak mi słów! Cudowna wklejka, twarda oprawa i ilustracje, które pojawiają się bardzo często oraz umilają czytanie. Wydawnictwo MG kolejny raz udowadnia, że ich czytadła są najpiękniej wydawane. Na mojej biblioteczce, lektury są poukładane kolorystycznie, ale da tych od wydawnictwa MG zrobię osobną półkę. Chociaż nie będę mógł się wtedy na nie napatrzeć, co pewnie spowoduje, że nie będę mógł się skupić na lekturze innych książek haha.

Podsumowując. Z całego serca polecam wam tę pozycję jak i "Inteligencje Kwiatów". Na pewno dowiecie się wielu ciekawych rzeczy, które mogą wam się przydać chociażby na lekcji biologii (o ile dalej chodzicie do szkoły). Na pewno nieraz wrócę do ich lektury, bo z moją pamięcią różnie bywa haha. Książkę będziecie mogli kupić 30 sierpnia.

Za książkę dziękuję wydawnictwu MG!

★★★★★★★★☆☆

28 komentarzy :

  1. Do szkoły już dawno nie chodzę, ale te nowe popularne książki "przyrodnicze" mnie kuszą ogromnie. Jutro wrzucę recenzję "Duchowego życia zwierząt", które mnie właśnie wciągnęło w ten nurt :) Pszczoły też wydają się fascynujące - będzie trzeba poczekać do końca sierpnia :)

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardziej lubię tematyke romanse i kryminały :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba to nie jest książka dla mnie, a idę na biol-chem, więc biologie powinnam kochać haha :D Ogólnie to wole książki fantasy, młodzieżówki, romanse itp. Przy tej mogłabym zacząć się troszkę nudzić :D
    Pozdrawiam! :D
    https://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka nie dla mnie, ale muszę przyznać że recenzję idealnie napisałaś!
    Pozdrawiam,
    justforthedream11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka zapowiada się bardzo interesująco! Podobała mi się wydana w zeszłym roku ,,Historia pszczół", więc myślę, że i ta pozycja przypadłaby mi do gustu!
    Pozdrawiam! włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie sądziłam, iż książka będzie ciekawa. Myliłam się i powiem szczerze, że mnie zainteresowałeś. Bardzo przyjemna recenzja. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się przeczytać "Życie pszczół" :)
    Co prawda zdecydowanie siedzę w kryminałach, ale mała zmiana nie zaszkodzi.
    Pozdrawiam, Wiktoria.

    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie sądziłam, że taka książka może być aż tak ciekawa. Może kiedyś po nią sięgnę z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale się cieszę, że tu zajrzałam. :) Już wiem, co kupię chłopakowi na urodziny. :) Dzięki za informację, że to nie jest powieść tylko eseje przyrodnicze - podczas czytania tekstu myślałam o tym, żeby zadać to pytanie, a teraz już wiem. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc chyba trafi na moją półkę już ze względu na okładkę ;)
    ostatniakapit.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejny mój must have, zaraz po "Sekretnym życiu drzew" i "Duchowym życiu zwierząt", mam nadzieję, że niedługo sięgnę po wszystkie trzy/ :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na "Mapę kości" / herbaciane recenzje

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czy to coś dla mnie, ale okładka skradła moje serce. Cudowne, klasyczne wydanie!
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem na profilu z rozszerzoną biologią i teorii powinnam raczej sięgać po takie książki, ale w praktyce kompletnie mnie do nich nie ciągnie. :/
    Może kiedyś, kiedyś :D

    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszędzie ostatnio widzę książki tego typu np. "Duchowe życie zwierząt", "Inteligencja kwiatów" itp., ale mnie ani trochę do nich nie ciągnie. Sama nie wiem dlaczego, ale mam wrażenie, że tylko bym się przy nich zanudziła. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż.. Nie każdy gatunek literacki trzeba lubić :D

      Usuń
  14. Nie slyszalam o tej Książce ale pomimo tego, że od pszczół stronię i zbytnio na nimi nie przepadam, chętnie poznam tę lekturę. Oprawa graficzna jednak robi swoje, a widać, że wydawnictwo wkłada w to całe swoje serce.
    Pozdrawiam// ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie slyszalam o tej Książce ale pomimo tego, że od pszczół stronię i zbytnio na nimi nie przepadam, chętnie poznam tę lekturę. Oprawa graficzna jednak robi swoje, a widać, że wydawnictwo wkłada w to całe swoje serce.
    Pozdrawiam// ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć!
Bardzo dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu! Byłbym bardzo szczęśliwy gdybyś pozostawił po sobie jakiś ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeżeli spodobał Ci się mój blog!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka