Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

1/12/2017

Margo, Tarryn Fisher - recenzja


W Bone jest dom. W domu mieszka dziewczyna. W dziewczynie mieszka ciemność…
Margo nie jest jak inne nastolatki. Żyje w ponurym miasteczku Bone, które przejezdni omijają szerokim łukiem. Swój dom nazywa „pożeraczem”. Jej cierpiąca na depresję matka nie odzywa się do niej i traktuje niczym służącą.
Dziewczyna trzyma się na uboczu, dni spędza w samotności. Wszystko nieoczekiwanie się zmienia, kiedy poznaje Judah – starszego chłopaka z sąsiedztwa. Sparaliżowany, na wózku inwalidzkim, odkrywa przed Margo świat, jakiego dotąd nie znała.
Kiedy w okolicy ginie siedmioletnia dziewczynka, dwójka osobliwych przyjaciół rozpoczyna prywatne śledztwo. W głowie Margo pojawia się desperackie pragnienie, aby wytropić morderców. I przykładnie ukarać… „Oko za oko. Krzywda za krzywdę. Ból za ból”. Rozpoczynając bezlitosne polowanie na zło, dziewczyna nie zdaje sobie sprawy, jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić.
Najbardziej brutalna prawda to ta o nas samych.


Po "Margo" nie spodziewałem się czegoś nadzwyczajnego. Opis nie zachęcał mnie do przeczytania tej książki, a więc dlaczego ja przeczytałem? Po prostu było o niej głośno mimo, że premierę miała wczoraj czyli jedenastego stycznia. No i ta okładka. Święty Boże ona jest fenomenalna! Wydanie tak samo! "Margo" to pozycja z gatunku thriller'ów/kryminałów młodzieżowych, a ja nie przeczytałem żadnej książki z tego gatunku chociaż rozpocząłem wiele. Przez "Margo" zacznę czytać więcej książek z tego gatunku.

Tak jak pisałem wyżej, nie spodziewałem się niczego nadzwyczajnego po tej lekturze. Do tego autorką jest Tarryn Fisher, która z tego co widzę słynie z gatunku new adult albo young adult (nie rozróżniam tego haha), a dostałem naprawdę mocną i jeszcze raz to napiszę FENOMENALNĄ (uwielbiam to określenie) książkę! Autorka wykreowała naprawdę świetnych bohaterów i każdy "napoczęty" wątek ma swój koniec przez co po skończeniu lektury nie odczuwamy niedosytu. "Margo" sama w sobie jest straszna, ale to pod tym względem co się w niej dzieje. Życie głównej bohaterki jest straszne. W późniejszej części książki bohaterka sama w sobie jest przerażająca. Niby lektura dla młodzieży, ale moim zdaniem dla takiej bardziej dojrzalszej. Nie liczy się wiek, a dojrzałość bo bez tego bardzo kluczowego elementu ocena u każdego by się różniła. 

"Margo" to powieść specyficzna i na pewno nie przypadnie każdej osobie do gustu. Skłania nas do refleksji, a więc osobom, które lubią takie książki na pewno przypadnie do gustu. Polecam ją również osobom, które uwielbiają kryminały i thrillery. Jak na razie dobrze wykonuję moje główne postanowienie. Jeśli ktoś nie wiedziałby jakie ono jest to tak szybko je wyjaśnię - po prostu chcę czytać jak najwięcej dojrzalszych książek. Polecam z całego serducha i przepraszam, że ta recenzja jest taka chaotyczna - dalej nie mogę pozbierać się po lekturze haha.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu SQN

★★★★★★★★

26 komentarzy :

  1. Zgadzam się z Tobą! Okładka jest fenomenalna, jednak najbardziej ciekawi mnie zawartość książki. Coś czuję, że sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega okładka, bardzo zachęca, a recenzja jeszcze bardziej. Dopisuję do listy książek, które chcę przeczytać :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Meh, mnie sam fakt, że autorka pisze młodzieżówki już odstrasza ;) Nie specjalnie mnie ta lektura w tym momencie interesuje, ale pewnie przeczytałabym ją bez problemu ;)
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię czytać książki tylko nie mam na to zbytnio czasu

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciła mnie twoja recenzja. Chyba sięgnę po tę książkę :)

    annemcosplay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. też lubię czytać więc sprawdzę ją sama :) Pozdrawiam
    http://kiciaxe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zachęcająca recenzja :) Okładka jest świetna ! :)
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zaciekawiła Twoja recenzja, jest rzetelna i świetnie napisana. Jutro lecę po tę książkę, strasznie zaintrygowała mnie ta pozycja !
    https://zaczytanaaax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaczęły mi się ferie, więc czasu na czytanie całe mnóstwo.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna okładka, co do treści, to ja wolę jednak nieco inny gatunek, ale kto wie, może kiedyś sięgnę po nią ;)

    Kisses, Patt
    http://dressupwithpatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka wydaje się genialna. Bardzo mnie zaciekawiła :) A na dodatek ma super okładkę. Koniecznie muszę ją przeczytać!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsze 3 zdania i się zakochałam..na pewno po nią sięgnę, co jest rzadkością, bo książki mnie średnio interesują. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadam za tego typu książki ale kocham czytać i warto zastanowić się czy nie poszerzyć listę czytelnicza;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oo, to coś w sam raz dla mnie! ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobiście wole science-fiction albo fantasy ale kryminały też pojawiają się na mojej liście książek przeczytanych. Jestem u Ciebie pierwszy raz i piszesz bardzo prosto, zrozumiale i na temat-to, co lubię. Zostanę na dłużej :)

    http://melulka.blogspot.com/ - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna recenzja! Może się skuszę na książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć!
Bardzo dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu! Byłbym bardzo szczęśliwy gdybyś pozostawił po sobie jakiś ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeżeli spodobał Ci się mój blog!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka