Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

1/11/2017

Wróć jeśli pamiętasz, Gayle Forman - recenzja

(przepraszam za to zdjęcie, wiem że nie jest ono wyostrzone itd. jednak tak jak pewnie widać jest to książka z biblioteki i tylko takie zdjęcie mi zostało)

Książka nagrodzona tytułem Książki Roku 2015 lubimyczytać.pl w kategorii Literatura młodzieżowa.
Ciąg dalszy losów Mii i Adama, bohaterów "Zostań, jeśli kochasz", światowego bestsellera, przetłumaczonego na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych.
Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, który na zawsze zmienił życie Mii. Chociaż dziewczyna straciła rodziców i młodszego brata, postanowiła żyć dalej. Obudziła się ze śpiączki… ale zniknęła z życia Adama. Teraz żyją osobno po dwóch stronach Ameryki – Mia jako wschodząca gwiazda wśród wiolonczelistek, Adam jako rockman, idol nastolatek i obiekt zainteresowania tabloidów. Pewnego dnia los daje im drugą szansę…
Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszą w podróż w przeszłość. Czy uda im się odnaleźć miłość? Czy Mię i Adama czeka wspólna przyszłość?


Byłem dosyć negatywnie nastawiony do tej książki, a więc teraz pewnie pytania - dlaczego ją przeczytałem? Jak pewnie wiecie ja średnio lubię wypożyczać książeczki z biblioteki, ale kiedy odnosiłem jedną z części "Narnii" chciałem wziąć sobie do domu kolejny tom jednak go nie było. Zobaczyłem "Wróć jeśli pamiętasz", czyli druga część "Zostań jeśli kochasz", która jak już pewnie wiecie była jedną z najsłabszych lektur jakie przeczytałem w ubiegłym roku. Jednak pomyślałem sobie, że dobra co mi tam wypożyczę, a jak mi się nie spodoba to będę mieć co hejtować. Jednak już teraz powiem wam, że książka była nawet ok.

Tak jak wspominałem jest to drugi tom "Zostań jeśli kochasz" (nie wiem jak nazywa się dokładniej ta seria) i mimo, że nie będzie tutaj spoilerów to jednak bardziej odnajdą się tutaj osoby, które przeczytały pierwszy tom. Mimo, że ten tom został nagrodzony tytułem "Książki Roku 2015 lubimyczytać.pl", to słyszałem o nim dużo złego, ale też dobrego. Ta część moim zdaniem była zdecydowanie lepsza od pierwszej jednak uważam, że jest to zbędna kontynuacja. Przecież w pierwszym tomie mamy otwarte zakończenie i sami możemy wykazać się kreatywnością w tym co robią teraz główni bohaterzy czy są razem itd. jednak autorka w zupełności poleciała na kasę. To byłoby wręcz niemożliwe gdyby nie zarobiła sporo na kolejnej książce z tego cyklu. 

W tej części Mia i Adam już nie są razem. Głównym narratorem jest tym razem Adam i chyba to mi się spodobało w tej książce. Mia była strasznie wkurzająca. W końcu się spotykają i chyba głupi się nie domyśli do czego to doprowadzi. Zakończenie było nudne jak flaki z olejem i dało je się przewidzieć już od pierwszych stron książki. Lektura była naprawdę przeciętna. Raczej nie znajdzie się w topce najgorszych książek tego roku jednak po twórczość Forman już nie będę sięgać. 

★★★★★★☆☆☆☆

24 komentarze :

  1. Bardzo nie lubię pierwszej części , a za drugą nawet nie mam zamiaru sięgać :)
    Recenzja fajnie napisana :)

    Pozdrawiam cieplutko! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dobrze zrobisz bo to taka trochę strata czasu ;))

      Usuń
  2. rzadko sięgam po taką twórczość, a te książki znam tylko z całkiem fajnych okładek. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi osobiście bardziej podobała się pierwsza część, mimo iż uwielbiam te książki!

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobne uczucia do twoich i mimo, że książka ("Zostań, jeśli kochasz") i tak była lepsza niż film. To po drugą część już nie sięgnęłam, bo stwierdziłam, że to kompletnie bez sensu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak pierwsza część była na pewno lepsza od filmu!

      Usuń
  5. Ciekawie napisana recenzja zgadzam się w 100%

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tą książkę. alwyas-claudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wszystkie 7 ksiązek Gayle Forman jest to moja ulubiona pisarka,wręcz kocham ją.Jej książki są pisane uczuciami,przeżyciami, doswiadczeniami oraz doznaniami naszymi - czyli nastolatków. Nie mogę się zgodzić z tobą, że jej książki 'Zostań,jesli kochasz" i "Wróć,jesli pamietasz" są beznadziejne,nudne (?) Dużo wniosły do mojego życia,zrozumiałam że rodzina,marzenia i miłosć są najważniejszymi rzeczami w swiecie. Osoba taka jak ja,która jest bardzo rozbudowana emocjonalnie zauważy zawarte wartosci w tych książkach. Gayle ukształtowała mój charakter, mam nadzieje że dojrzysz piękno jej dzieł. Polecam przeczytać "Byłam tu"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak wspominałem po twórczość Forman już raczej nie sięgnę i moim zdaniem o wiele więcej do mojego życia wniósł taki Harry Potter i nauczył mnie o wiele więcej niż ta dylogia.

      Usuń
  8. Za "Zostań, jeśli kochasz" nie przepadam, ale o tym już chyba wspominałam ;) Nie mam zamiaru sięgać po kontynuację, bo też uważam, że jest całkowicie zbędna, a mam wiele ciekawszych książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwszą część i była taka przeciętna. Dupy nie urywa xd Stwierdziłam jednak, że nie sięgnę po kontynuację, bo nie ma co do kontynuowania. Po drugie w tym roku czytam same dobre książki, a od takich kiczy trzymam się z daleka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzadko spotykane, aby kontynuacja była lepsza od pierwszej części, ale skoro nawet mimo to książka Cię nie zachwyciła, to nawet nie chcę myśleć jak słaba jest "jedynka". ;)

    Też lubię otwarte zakończenia i boli mnie, że w dzisiejszych czasach nikt nie patrzy na zamiłowania czytelnika, tylko robi z literatury dobry biznes. Wcisną nam nawet 100 części jakiegoś badziewia, aby tylko zarobić. Jasne, każdy chce być wynagrodzony za swoją pracę, ale można robić to z klasą albo "na chama". I teraz najczęściej wybiera się tą drugą opcję. :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią bym przeczytała tą książkę :) Muszę zacząć więcej czytać
    http://moose-cosmetics.blogspot.com/2017/01/moja-aktualna-pielegnacja-wosow.html#

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam czytać inne książki niż takie jak ta - mam dużo innych recenzji, a więc zapraszam!

      Usuń
  12. świetna recenzja, bardzo mi się spodobała książka. Może kiedyś po nią sięgnę. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię zbytnio tej książki, również pisałam o niej kilka słów u mnie na blogu :)
    Czym robisz zdjęcia? Popracuj nad nimi choć troszeczkę, dobrze?

    OdpowiedzUsuń
  14. Już od dawna miałam wziąć się za tę część, zwłaszcza że mam tendencję do niekończenia książek dwu/trzytomowych. ,,Zostań Jeśli Kochasz'' było przeciętne i tak jak napisałeś, główna bohaterka wkurzała niemiłosiernie. Do twórczości Gayle Forman raczej się nie przekonam, jednak kiedyś będę musiała chociażby dla świętego spokoju przeczytać również ,,Wróć, Jeśli Pamiętasz''. Przynajmniej to Adam jest tutaj narratorem ;d
    Pozdrawiam cieplutko!

    http://guide-to-the-world-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię powiedzcie autorki, aczkolwiek w tej serii oraz w serii Ten jeden... Podoba mi się bardziej druga część. Pisanie z perspektywy chłopaka bardziej do mnie przemawia w tej, jak i w tamtej drugiej serii. :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć!
Bardzo dziękuję Ci za przeczytanie mojego postu! Byłbym bardzo szczęśliwy gdybyś pozostawił po sobie jakiś ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeżeli spodobał Ci się mój blog!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka